Phillip Island en zo veel meer! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Svenja Zonneveld - WaarBenJij.nu Phillip Island en zo veel meer! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Svenja Zonneveld - WaarBenJij.nu

Phillip Island en zo veel meer!

Door: Svenja

Blijf op de hoogte en volg Svenja

29 September 2015 | Australië, Melbourne

''Traveling - It leaves you speechless, then turns you into a storyteller'''

Deze zin beschrijft precies wat ik op deze blog doe. Er zijn hier zo veel mooie momenten en ongelooflijk veel mooie herinneringen worden gemaakt in de tijd dat ik hier ben. Je bent continu bezig alles in je op te nemen en alles proberen vast te leggen, maar eerlijk is eerlijk. Geen enkele foto, hoe mooi die foto ook is, beschrijft wat je op dat moment precies voelt. Die ene foto is toch altijd nét iets minder mooi dan hoe het in het echt is.

Neem bijvoorbeeld Phillip Island. Mijn vorige blog eindigde ermee dat we dat weekend met een groep van 20 naar Phillip Island zouden gaan. Ik kan gerust zeggen dat dat weekend tot nu toe het leukste weekend was dat ik hier gehad heb. Vrijdagavond toen we bij het huis aankwamen eerst de 'Barbie' (BBQ dus) aangestoken en lekker gegeten, om vervolgens een goed feestje te vieren tot in de vroege uurtjes. De volgende dag met een klein groepje 's ochtends door een natuurpark gewandeld. In dit natuurpark had je enkele adembenemende uitzichtpunten over heuvels, stranden en de zee. Zoals ik hierboven beschreven heb, foto's kunnen dit nou eenmaal niet beschrijven en woorden waarschijnlijk nog veel minder. Ik zou bijna zeggen; kom het zelf maar even bekijken. Maarja, een beetje ver he ;) We hadden het geluk dat dit weekend het eerste echte mooie weekend was en we hebben beide dagen dan ook volop zon gehad (27 graden, yay!). 's middags zijn we dan ook met de helft van de groep met onze auto's over het eiland gereden en hebben we verschillende prachtige stranden bezocht. Eindelijk heb ik een keer een echte oceaan gezien! Op het strand hebben we natuurlijk de nodige groepsfoto's genomen, gewoon om iedereen jaloers te maken hoe mooi het hier is! 's avonds zijn we naar de pinguïns gaan kijken. Bij zonsondergang komen de pinguïns hier in groepjes het strand op en dit was echt heel grappig om te zien! Ze waren super klein en als ze probeerden op te staan (nadat ze op het strand aangespoeld waren), vielen ze weer om zodra er een golf kwam. Super leuk om te zien! Zondag zijn we eerst naar het Maru Koala and animal park gegaan. Hier konden we de kangoeroes voeren en naar koala's kijken (knuffelen ging helaas niet). En ja, ook ik heb kangoeroes gevoerd!! En ja, ze waren groter dan een hamster! Maar wat waren ze leuk :D Het weekend hebben we afgesloten door naar de Peninsula Hot Springs te gaan. Dit is een soort spa in de heuvels. We waren er net voor zonsondergang en dus konden we vanaf de top van de heuvel naar een prachtige zonsondergang kijken. De rest van de avond hebben we genoten van alle mooie sterren (en vallende sterren!) die je kon zien. Kortom, het was echt een super weekend!

Een andere bijzondere ervaring (maar dan op totaal ander gebied) kwam het weekend erna. Het was Suzan's verjaardag (22, hoera!) en dat moest natuurlijk gevierd worden. Vrijdagavond kwamen we eerst terecht op het huisfeestje van onze Braziliaanse vrienden en om 12 uur 's nachts is Suzan denk ik in wel 4 of 5 verschillende talen toegezongen. Vervolgens zijn we meegesleurd naar een Braziliaans feestje in de stad en tja, dat was erg bijzonder om het zo maar te noemen. Brazilianen zijn erg soepel in de heupen en wij Europeanen nou net ietsje minder.. Gelukkig duurde het niet lang voordat we besloten dat ons dat eigenlijk niets kon schelen en hebben we net gedaan alsof ook wij super goed konden dansen en alle Braziliaanse liedjes perfect mee konden zingen. Het was in elk geval een mooi feestje :)
Zaterdag zijn we naar de Royal Botanic Gardens geweest. Dit is een heel groot park net buiten het CBD (centrum van Melbourne) en ik was nogal verrast door dit park. Ik had er wel al een beetje over gelezen en dat het heel mooi moest zijn, maar dat het zo mooi was had ik niet gedacht. Het is een prachtige rustige plek waar je die niet verwacht. Prima om je middagje door te brengen dus (en natuurlijk de broodnodige foto's te maken). Aangezien het weer hier toch echt de goede kant op gaat en de korte broeken en slippers eindelijk de kast uit zijn gekomen, zijn we om het weekend goed af te sluiten die zondag nog lekker naar het strand geweest. Eenmaal daar aangekomen werd het helaas wat kouder door de wolken, maar dat mocht de pret niet drukken.

Dan zijn er nog 2 laatste dingen waar ik jullie graag over wil vertellen. Ten eerste zijn we zaterdag naar 'The Shrine of Remembrance' geweest. Dit is een monument ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de eerste en tweede Wereld Oorlog. Het is een soort tempel vlak buiten het CBD (naast the Royal Botanic Gardens). Naast dat het een indrukwekkend gebouw is, kun je naar een soort 'balkon' vanwaar je de skyline van Melbourne kunt zien. Vanaf daar kun je eigenlijk pas goed alle kanten van Melbourne zien: heuvels, zee, enorme wolkenkrabbers. Onvoorstelbaar eigenlijk. Ook hier geldt weer, de foto's zijn minder mooi dan het moment zelf. Want dat is gewoon puur genieten. Mocht je dus ooit in Melbourne komen, dan moet je hier gewoon naar toe!

En dan het laatste waar ik het in deze blog over wil hebben; mijn eerste Australische zwemwedstrijd! Na lang twijfelen of ik wel of niet mee wilde doen, had ik besloten om het toch maar te doen. Zwemmen hoort natuurlijk bij mij en dus hoort daar ook een Australische wedstrijd bij. Daarnaast was het ook nog eens een estafettewedstrijd en dat is toch altijd net wat leuker dan individueel zwemmen. Dus de knoop was doorgehakt en ik deed mee. Dat was dus afgelopen zondag. Het zwembad was heel groot en super mooi! De sfeer van de wedstrijd was geweldig. We waren met een super leuk en gezellig team en daarnaast ook nog eens goed gezwommen. Met trots kan ik nu zeggen dat ik 2x 1e, 1x 2e en 1x 3e van de staat Victoria ben! Niet slecht toch? :)

Schiet me nu opeens iets te binnen wat ik toch nog heel graag met jullie wil delen. Aankomende vrijdag is hier namelijk een nationale feestdag en weten jullie waarvoor? Het is 'Grand Final Friday', dat wil zeggen; de avond voor de grote finale van de Australische Football (geen voetbal zoals wij dat kennen, maar het football waar ik het eerder over heb gehad) en dat vinden ze hier in de staat Victoria blijkbaar zo belangrijk dat het sinds 1 maand een nationale feestdag is en iedereen vrij heeft! Ik kon het eerst niet geloven, maar het blijkt toch echt zo te zijn. Dit kan alleen in Australië denk ik haha! Leek me wel een leuk feitje om met jullie te delen.

Voor de komende weken staan er alweer een aantal leuke dingen op de planning. Zo gaan we komende zondag met de trein door de outback en het weekend van 16 tot en met 19 oktober als het goed is The Great Ocean Road doen. Dat is een route langs de kust die super mooi moet zijn. Dus daar horen jullie de volgende keer meer over :)

Liefs, Svenja

Ps. Ik heb voor mijn vriendin Kim een gastblog geschreven over de stad Melbourne. Mochten jullie die willen lezen dan kan dat hier: http://www.kimopdewereld.nl/wonen-in-australie-1-even-voorstellen/


  • 29 September 2015 - 18:42

    Inge:

    Hee Svenja,

    Zo herkenbaar dat het niet te beschrijven valt hoe je iets beleeft en hoe mooi het is. Deze herinneringen draag je vooral zelf bij je en kun je gelukkig delen met je vriendin :). Stiekem is het heel fijn iemand in Nederland te hebben die precies snapt waar je het over hebt :p maar voorlopig zit je nog lekker daar en is NL nog heeeeel ver weg :D.

    Heerlijk om te lezen hoe hard je geniet en hoeveel gave dingen je doet! Leuk dat we kunnen meegenieten van jou avonturen.

    Geniet ervan :)!

    Liefs, Inge (van zwemmen)

  • 29 September 2015 - 18:49

    Lilian:

    Ha Svenja,
    wat een leuk verslag!
    Ik zie de pinguins gewoon omvallen

  • 29 September 2015 - 22:01

    Ton & Anita:

    Hoi Svenja,

    Wederom een leuk reisverslag. Jammer dat je zo ver weg zit, anders kwamen we al dat moois ook graag bekijken. Veel plezier met volgende uitstapjes die al gepland zijn.

    Groetjes.

  • 29 September 2015 - 22:19

    Marlie:

    Svenja sjoon gesjreve. Es ze ut leas is ut net of ze ut ein bietje mitmaaks en of ze ut veurdig zuuts.

  • 30 September 2015 - 12:20

    Ans Rasenberg:

    Hoi Svenja
    Wat een leuk verslag! Wat heb je het toch "SLECHT !" (Hoezo jaloers??)
    Geniet er maar lekker van! Op naar de volgende avonturen!
    groetjes Ans en Ad

  • 04 Oktober 2015 - 21:39

    Ome Wim En Tanta Marga:

    Hoi Svenja,

    Ook wij volgen jouw belevingen in je blog. (evenals die van Robin uiteraard)
    Wat een leuke verhalen en zien en beleven jullie veel. Australie staat bij ons ook nog op de bucketlist. Zijn er wel ooit geweest maar hebben toen alleen het vliegveld van Sidney gezien. Kunnen nu al mooi filteren wat we dan zeker moeten bezoeken.
    Have fun & geniet er van.

    Groeten,
    Ome Wim en tante Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Svenja

Actief sinds 31 Juli 2015
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 6376

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 26 Februari 2016

Australië

Landen bezocht: