Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Svenja Zonneveld - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Svenja Zonneveld - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Door: Svenja

Blijf op de hoogte en volg Svenja

31 Juli 2015 | Nederland, Nederland

Het begon allemaal 2 jaar geleden in de zomervakantie. Ik stond op het punt om voor het eerst in de apotheek te gaan werken en was aan het bedenken wat ik met het geld zou willen doen. Al snel kwam ik tot de conclusie dat ik het liefst voor langere tijd naar het buitenland wilde. De ideale kans hiervoor zou 2 jaar later komen wanneer het tijd was voor mijn onderzoeksstage. Maar welk land? Ook deze beslissing was snel gemaakt: Australië moest en zou het worden! Australië stond al een hele tijd op mijn verlanglijstje van landen waar ik graag naar toe zou gaan en hoe kun je een land nou beter leren kennen dan door er zelf een tijdje te gaan wonen?! Toen ik mijn ouders van het plan vertelde was de reactie van mijn moeder: als je de kans krijgt moet je het zeker doen! En die van mijn vader: dat zien we tegen die tijd wel weer. Nou inderdaad dus, we gaan het inderdaad zien! Want nu, 2 jaar later is het aftellen begonnen: nog maar 4 nachtjes slapen en dan is het zo ver, wij gaan naar Australië!! Wij? Ja, wij. Ik ga namelijk niet alleen, maar met Suzan. De meeste van jullie weten vast wel wie Suzan is, maar voor degenen die het even vergeten zijn: Suzan is die vriendin van mij met dat leuke oostelijke (intussen na 4 jaar Utrecht iets minder oostelijk) accent, wat in het begin nog wel eens tot verwarring kon leiden doordat ik een mooi zuidelijk accent had (dit alles is te beamen door onze vriendin Marion die een mooi westerlijk accent heeft). Ondertussen kunnen we elkaar prima verstaan, dus dat is geen barrière meer voor ons om samen 7 maanden Down Under te gaan.

Helaas waren er wel een aantal andere barrières die we moesten overwinnen voordat we ons gewilde vliegticket konden boeken. Het vinden van een onderzoeksplek was achteraf gezien de eenvoudigste stap. Eind december was het al zeker dat wij aan de Monash University in Melbourne onderzoek konden gaan doen. Dus dat ging al snel, maar toen.. Nadat de aanvraag ook door de examencommissie was goedgekeurd konden we ons visum gaan regelen. Alleen ging dit niet zonder slag of stoot. Vanaf mei zijn we 2 maanden bezig geweest om ons visum te krijgen, maar het is gelukt! Op het allerlaatste moment is ons visum binnengekomen en zijn de vliegtickets geboekt. 4 augustus om 11.40 vliegen wij eerst naar Londen, dan naar Dubai en uiteindelijk komen we op 5 augustus om 12.55 (Nederlandse tijd) en 20.55 (lokale tijd) aan in Melbourne. Daar zullen we op 10 augustus beginnen met ons onderzoek tot en met januari om daarna nog een maand door het Australische land te reizen :)

Vanaf deze plek zal ik jullie regelmatig (proberen) op de hoogte te houden van wat we daar aan de andere kant van de wereld meemaken.
Bijna is het zo ver, maar eerst de komende dagen de koffers pakken en de laatste goodbyes zeggen (voor zo ver dat nog niet gedaan is. En ja ik ga jullie ook missen hoor!).
En dat allemaal om 1 reden:

I want to make memories all over the world!

Liefs, Svenja

  • 31 Juli 2015 - 23:50

    Lilian:

    Lieve Svenja,
    Ik ben nog steeds van mening dat het een unieke kans is, maar ik ga je wel ontzettend missen! Xxx

  • 01 Augustus 2015 - 13:17

    Koos:

    "Die tijd" is nu aangebroken.
    Goede reis en veel plezier.
    Natuurlijk ga ik je missen, maar die 7 maanden zijn toch ook weer
    zo voorbij.
    Groetjes papa

  • 01 Augustus 2015 - 14:51

    Jurgen Bianca Thijn Merlijn :

    Svenja , een hele goede reis en geniet daar in down under. Precies de mooie tijd want daar moet de zomer nog beginnen! Succes !

  • 05 Augustus 2015 - 15:28

    Mustapha :

    Hoi svenja.

    Wij wensen jou heel veel leer plezier geniet er van .
    En wij blijven jou volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Svenja

Actief sinds 31 Juli 2015
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 6375

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2015 - 26 Februari 2016

Australië

Landen bezocht: